Diagnostika problému svépomocí

Pokud se Váš problém týká pevného připojení, pokuste se prosím diagnostikovat příčinu svépomocí. Problém může být v počítači (nejčastěji), v síťovém kabelu či v datové zásuvce (vzácně). Využijte prosím následujících rad a třeba nebudete vůbec potřebovat naši pomoc.

Najděte spolubydlící(ho) s funkčním připojením na internet – pokud nikomu na patře/na koleji internet nefunguje, bude problém nejspíš na páteřní síti. Provoz páteřní sítě monitorujeme.

Použijte Váš síťový kabel pro připojení funkčního počítače do funkční zásuvky – pokud připojení nefunguje, je vadný Váš síťový kabel.

Připojte Váš počítač do funkční zásuvky – pokud Vám připojení nefunguje, je problém ve Vašem počítači. Nejčastější příčiny jsou zavirování počítače, nastavení IP adresy na pevno či nastavení proxy serveru v prohlížeči. Pokud Vám připojení funguje, je pravděpodobně problém v zásuvce.

Zkuste prosím Váš problém co nejvíce specifikovat. Popis problému „nefunguje mi internet“ je pro nás nedostačující a nemůžeme z něj patřičně určit příčinu.